통행
통행
2010년 서울시의 목적통행량은 귀가, 출근, 업무, 기타, 등교, 여가, 쇼핑, 학원, 귀사, 배웅 순으로 나타난다. 서울 → 비서울 통행에서는 귀가통행이 가장 많고, 비서울 → 서울 통행에서는 출근통행이 많은 것은, 서울시 외부지역에 거주하면서 서울시로 출근하는 직주원격화 현상의 한 증거이다.
2010년 서울시의 주요통행수단은 지하철·철도와 버스를 포함하는 대중교통수단이다. 반면 서울과 비서울 지역 간의 이동에서는 승용차가 대중교통보다 널리 이용되고 있어 서울시와 비서울 지역을 연결하는 대중교통 확충이 필요하다.
서울시의 가장 많은 목적통행인 통근통행을 보면 강남, 송파지역의 내부통행과 인접 구 간의 통행이 많음을 알 수 있다.
TRIPS
As of 2010, the major purposes of trips within Seoul have been “returning home”, “going to work”, and “business purposes”. “Returning home” was the major purpose for Seoul > outside Seoul trips, while “going to work” was the major purpose for outside Seoul > Seoul trips, showing that the home and the workplace are becoming increasingly distanced. Public transportation was the major means of transportation in Seoul in 2010. However, for long-distance trips from Seoul to outside areas, cars were more strongly preferred, showing the need for the development of public transportation between these areas. In terms of work commutes, the most popular purpose for trips in Seoul, internal and short-distance trips in Gangnam-gu and Songpa-gu were shown to be very active.
출처 : 수도권교통본부, 가구통행실태조사, 2010년
출처 : 수도권교통본부, 가구통행실태조사, 2010년
출처 : 수도권교통본부, 가구통행실태조사, 2010년
출처 : 수도권교통본부, 가구통행실태조사, 2010년
출처 : 수도권교통본부, 가구통행실태조사, 2010년